BROWNING 349 Posted January 26, 2012 Report Share Posted January 26, 2012 ქართული მითოლოგია ციტირება Link to post Share on other sites
BROWNING 349 Posted January 26, 2012 Author Report Share Posted January 26, 2012 დასავლეთში სენტ ჰუბერტი იყო მონადირეთა მფარველი ციტირება Link to post Share on other sites
kakulia 0 Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 (edited) http://www.youtube.com/results?search_query=%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B5+%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8.+%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+1+-+%22%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0%22&oq=%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B5+%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8.+%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+1+-+%22%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0%22&gs_l=youtube.3...8348.8348.0.9750.1.1.0.0.0.0.139.139.0j1.1.0...0.0...1ac.2.qWsJ2Hbv6ng (ბედნიერი ხალხი)-მონადირეების ცხოვრება ციმბირში.განსაკუთრებით კარგია ფილმი 2. :yes: :yes: Edited March 17, 2013 by kakulia ციტირება Link to post Share on other sites
jaba 2 Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 http://www.youtube.com/results?search_query=%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B5+%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8.+%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+1+-+%22%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0%22&oq=%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B5+%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8.+%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+1+-+%22%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0%22&gs_l=youtube.3...8348.8348.0.9750.1.1.0.0.0.0.139.139.0j1.1.0...0.0...1ac.2.qWsJ2Hbv6ng (ბედნიერი ხალხი)-მონადირეების ცხოვრება ციმბირში.განსაკუთრებით კარგია ფილმი 2. :yes: :yes: მართალი ხარ ციტირება Link to post Share on other sites
courage 2 Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 ვუყურე მეც მაგ ფილს და ძალიან მომეწონა, მაგარი ხალხი არიან და პატრონი არ ყავთ, მთელი ცხოვრება "თვითგადარჩენა" მაგათთვის. ციტირება Link to post Share on other sites
jaba 2 Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 მასეა თოკა,გარემო პირობების გამო ციტირება Link to post Share on other sites
courage 2 Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 (edited) გარემო სხვაგანაც არის მასეთიც და უარესიც, ყველაზე კარგად მაგ ხალხთან დამოკიდებულებას ჩინოვნიკების, ასახავს ერთი მომენტი ფილმიდან, კერძოდ, გემი რომ მოადგება საარჩევნო კამპანიის დროს და ნაპირზე არც გადმოდიან ისე აბოლებენ გემიდან მიკროფონით და სიმგერა და ცეკვა მიდის გემბანზე :meeting: ადამიანი ყველაფერს ეჩვევა, მაგრამ მთავრობამ კი არ უნდა ისარგებლოს ამით და ბედის ანაბარა დატოვოს. მე ამ ხალხმა აღმაფრთოვანა, მაგრამ მათმა მდგომარეობამ დამთრგუნა Edited March 17, 2013 by courage ციტირება Link to post Share on other sites
courage 2 Posted November 25, 2013 Report Share Posted November 25, 2013 (edited) ადგილის დედა – ქართულ მითოლოგიაში ცალკეული ადგილის (სოფლის, მთის, ხეობის, კლდის, ველის და სხვ.) მფარველი ქალღმერთი. ხევსურებს წარმოდგენილი ჰყავდათ ვერცხლის სამკაულებიანი ლამაზი ქალის სახით, რომელიც ზრუნავდა სოფლის მშვიდობიან ცხოვრებაზე და მისი მფარველობის ქვეშ მყოფ ტერიტორიაზე მოხვედრილ უცხოებზე. შესაძლებელია, წარსულში ადგილის დედა ნაყოფიერების ქალღმერთიც იყო და მისი კულტი მთელ საქართველოში იყო გავრცელებული. ქრისტიანობის გავრცელებასთან ერთად მისი კულტი ღვთისმშობლის კულტს შეერწყა, აქედანაა მისი სახელებიც - ადგილის ღვთისმშობელი ან ღვთისმშობელი. აღმოსავლეთ საქართველოს მთიელები თაყვანს სცემდნენ, როგორც ქალების, ბავშვების, მონადირეთა და საქონლის მფარველს. ვაჟას გარეშე შეუძლებელია ეს ფენომენი გაიგო და დაინახო. დაჭრილი ვეფხვი (ამბავი) თოვლი ლხვებოდა პირ-მზითში, ბარდანი ჩამოდიოდა. ნამარილევი ჯიხვის ხრო პირ-აღმე შემოდიოდა, თან მოსდევს თავის პატრონი, ნებ-ნება შემოჰკიოდა. მალევ მოვიდენ სიმაგრეს, ფარი იფარეს კლდისაო, იქ მონადირე ვერ მიდის, ვერც კლანჭი სწვდება მგლისაო, გულდასვენებით არიან, შიში არა აქვთ მტრისაო. დაბლა ირმების ხრო გაჩნდა, სწრაფად გადავლეს გორია, დაუჩნდა მონადირესა მარტო ხარ-ფური ორია. ვაჰ, თუ სიათამ უმტყუვნოს, მანძილი კარგა შორია. არ დაიშალა, ესროლა, ბოლი გაერთხა თოვლზედა, ირმები დაფთხნენ, წავიდენ თოფის ხმაზე და კომლზედა. მოცადი ბიჭი არ იშლის, ისევ გაჰყვება კვალზედა. უყელა ორგან, სამგანა, ოფლი სდიოდა ძალზედა, მაგრამ სათოფრად ვერ დასწვდა, ვერ მოიყარა ხევშია, ერთი მაინც და მაინცა ხო დაჰრჩებოდა ხელშია. თუ ვიწროს ადგილს მოესწრო, ან გადასავალს ყელშია, ვნახავდი მონადირესა გაცინებულსა წვერშია, მწვადს, ხის შამფურზე აგებულს, დამცვრიანებულს ცეცხლშია. დიდხანსა სდია იმ დღესა აღმა და დაღმა, ფიცხადა. ამაოდ… გული უწყრება, ელამვის გასაკიცხადა. დაოსდა, პურიც მოჰშივდა, ბანდულიც სძვრება ფეხითა, წრიაპიც1 გვერდზე მოექცა, სტანჯავდა წვივზე ხეხითა. წასულსა საქმეს რა უშველს ოხვრითა, თავის ტეხითა! უკვირდა მონადირესა მარცხი დღევანდლის დღისაო, ეს დღე წავიდა, დასამხრდა, მთას პირი სწვდება მზისაო. საცაა ჩამობნელდება, ჯოგი ასტყდება მგლისაო, წყვდიადს დაერთვის წყვდიადი ამ უდაბურის მხრისაო. “ლამის ვერ მოვკლა ნადირი, ჯავრი შავსჭამო მტრისაო. ადგილის დედავ, მიშველე, შენ მომიმართე ხელია, ნუმც გაცრუვდება, შენს მადლსა, სიზმარი წუხანდელია. წინად თუ გამცხადებია, ეხლა ცხადდება რაობით, მე ხომ ამ სიზმრით ვნადირობ, ნადირს ვხოც იმავ თაობით?” გულში ლოცულობს თვარელი და პურსა ჰლოღნის ხმელსაო, თან თვალს აყოლებს პირდაპირ ხევის ნაპირსა გრძელსაო. ადგილსა ჭიუხიანსა, დეკიან-ღვივრიანასა, ურძნით და ჩადუნით მორთულს, დუციან-დიყიანასა, თვალდაშტერებით უცქერის კლდის თავსა ფიჭვიანასა. კლდის პირზე წყარო ჩამოდის, ხმას იწმენდს ხრინწიანასა, და ქაფს უსომდა კლდის პირებს წითელსა, სისხლიანასა. იქიდამ კვნესა მოესმა გულიდამ ამობერილი, ჰხედავს: ვეფხვი წევს ტოტ-გაწვდით კლდის თავს, გულგამობერილი, და მონადირეს უცქერის, მისკენ თვალგამოჭერილი, წელსა და ტოტებს უმშვენებს ზოლები ჩამოწერილი. კლანჭი სტკიოდა ბეჩავსა, გულს ბოღმა მაერეოდა, სისხლი ნადენი ტოტითა მდინარეს შაერეოდა და წყალთან ერთად ისიცა უფსკრულში ჩაერეოდა. კვნესოდა, როგორც ვაჟკაცი მტერზე ჯავრ-ამოუყრელი, მუდამ მდებარე მტრის ფეხ-ქვეშ, ვით მთა ჯანღ-გადაუყრელი. – რას უცდი, მონადირეო, დაჰკარ, ხომ ვეფხვიც მხეცია! – არ დავკრავ, ძმაო, რო მამკლა, როდი გახლავარ ბეცია! ეგემც ჩემსავით ნადირობს, კალთები აუკეცია, ნადირობაში მაგასაც მთა-ბარი დაუკეცია. ნადირმა იცნო თვარელი მონადირისა წესზედა, მივიდა მასთან კოჭლობით, ტოტი დაადვა ფეხზედა. მონადირემაც გასინჯა თავის ძმობილის წყლულია და ამოუღო კლანჭიდამ სიპი მომსხო და სრულია, ნაშალი კლდისა სალისა, ნაგალი ღვართა, ზვავისა, და გალესილი ნისკარტით ღამის მთეველის სვავისა. ნადირობაში შაეჭრა ვეფხვსა მამაცი ტოტია, ჯიხვისად დატევებულსა, იქ, სადაც ქვა და ლოდია. თვარელმა წყლული შეუკრა ვეფხვსა ნაკუწით ჭრელითა და ჩირქიც ამოუფხიკა წყლულიდამ დანით მჭრელითა. ვეფხვი გაბრუნდა მაშინვე კუდის მოქნევით, ჭრელითა, და გადირბინა, მთა-ბარი, როგორც მიმინომ ფრენითა. თვარელი ბანდულს ისწორებს, უკვირდა მოხილებული, ვეფხვი მოსული ზავითა, მშვიდი და მოჭირვებული. ამ დროს მოესმა ფეხის ხმა, შაესმა რაღაც დგრიალი, იმისკე მიმართულია ფეხის ხმა, ფოთლის შრიალი. უცბათ იმის წინ ირემმა დაიწყო რქების ტრიალი… და მონადირის თოფისაც სტუმრად დაუხვდა გრიალი. თოფი გავარდა, კლდეებსა სალამი მისცა ჭექითა, და ჩამოგორდა ხევისკე ხარი-ირემი ბექითა. ეს რაა? ირმის ნადგომში ვეფხვი გაბრუნდა ზნექითა. ერთი-კი დაიღავღუვა და გაემართა ზევითა. ცოტა ხანს შემდეგ დაძრული ქვიშა მოზოვდა ზევითა. კლდის თავს გადმოდგა ხარ-ჯიხვი, გამოქცეული ქვეითა. თვარელმა მოკლა ისიცა, ჩამოაგორა ხევშია. ჯიხვის ნადგომზე ვეფხვს ჰხედავს, ვეფხვი ტოტს იცემს მკერდშია… თვარელი მიჰხვდა ეხლა კი, სთქვა: “გენაცვალე ღმერთშია!” ––– დაღამდა, ვეფხვი აღარ სჩანს, უკუნი აწევს არესა, სიბნელეს როგორ გაჰფანტავს, რა შაუძლიან მთვარესა? გულჭირიანი ობლობით დაბლა ჩხაოდა მელია, ალბათ თუ გასჭირებია, საქმე თუ ადგა ძნელია. ნობათად მომირთმევია თქვენთვის ამბავი ძველია. 1890 წ. Edited November 25, 2013 by თორნიკე რეხვიაშვილი ციტირება Link to post Share on other sites
BROWNING 349 Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 ქართლი მითოლოგია http://saunje.ge/index.php?option=com_content&view=article&id=15&Itemid=7&lang=ka ციტირება Link to post Share on other sites
BROWNING 349 Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 ზ.კიკნაძე - მონადირის ორმაგი ცხოვრება http://saunje.ge/index.php?option=com_content&view=article&id=1441%3A2013-12-15-18-15-34&catid=1%3A2010-01-24-19-54-07&Itemid=1&lang=ka ციტირება Link to post Share on other sites
BROWNING 349 Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 ხანში ეს დღესასწაულები ძალიანაა პატივდებული ზ.კიკნაძე - “ხანში ირემი მოვიდა” http://saunje.ge/index.php?id=1440&option=com_content&Itemid=7&lang=ka ციტირება Link to post Share on other sites
BROWNING 349 Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 ნადირობის ფენომენოლოგია - კ. კაციტაძე http://saunje.ge/index.php?id=744&option=com_content&Itemid=7&lang=ka ციტირება Link to post Share on other sites
mirza 0 Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 http://www.youtube.com/results?search_query=%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B5+%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8.+%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+1+-+%22%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0%22&oq=%D0%A1%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D1%8B%D0%B5+%D0%BB%D1%8E%D0%B4%D0%B8.+%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C+1+-+%22%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0%22&gs_l=youtube.3...8348.8348.0.9750.1.1.0.0.0.0.139.139.0j1.1.0...0.0...1ac.2.qWsJ2Hbv6ng (ბედნიერი ხალხი)-მონადირეების ცხოვრება ციმბირში.განსაკუთრებით კარგია ფილმი 2. :yes: :yes: მართლა მაგარი ფილმია,1 წელი ვიცხოვრებდი დიდი სიამოვნებით ციტირება Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.